Széchenyi 2020

Hatósági feladatok


A Hivatal feladatai


1./ A Hivatal alapvető feladatait a Mötv, az 1991. évi XX. Törvény, más feladatokat és hatásköröket is megállapító jogszabályok, az önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint a Képviselő-testület munkaterve határozzák meg. A Hivatal osztályai, szervezeti egységei ellátják a polgármester, a jegyző által meghatározott feladatokat, különös tekintettel az alábbiakra:

a) elkészítik a vonatkozó önkormányzati rendelet-tervezeteket;

b) elkészítik a szakterületüket érintő előterjesztéseket, döntési javaslatokat;

c) elkészítik a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az önkormányzati rendeletek hatályosulásáról szóló előterjesztések tervezetét;

d) ellátják a Képviselő-testület, a bizottságok, a Társulási Tanács üléseinek előkészítésével kapcsolatos szervezési, adminisztratív és technikai feladatokat;

e) elkészítik az ülések jegyzőkönyvét;

f) közreműködnek az Képviselő-testület, a bizottságok a Társulási Tanács döntéseinek a végrehajtásában;

g) elvégzik a szükséges egyeztetési feladatokat.

2./ A Hivatalban alkalmazásban álló köztisztviselők munkateljesítményét a Képviselő-testület által meghatározott teljesítménykövetelmények figyelembevételével a jegyző írásban értékeli. A Képviselő-testület által meghatározott célokról, valamint a köztisztviselőkkel szemben támasztott követelményekről tárgyévre vonatkozóan írásban a köztisztviselőt értesíteni kell.

3. Az egyes belső szervezeti egységek főbb feladatai:

a./ Polgármesteri Kabinet

  • az önként vállalt feladatok ellátása
  • önkormányzati gazdasági fejlesztéssel, turisztikával kapcsolatos döntések előkészítése, lebonyolítása, ellenőrzése
  • polgármesteri hatáskörbe tartozó ügyek
  • beruházások lebonyolítása, ellenőrzése beruházások tervezése
  • beruházási feladatok költségvetésének készítése
  • beruházási programok, koncepciók összeállítása
  • önkormányzati számítógép hálózat és géppark üzemeltetése (hivatal, egészségügy, könyvtár, közösségi ház, önkormányzati tulajdonú társaságok), kisebb karbantartási munkák elvégzése
  • önkormányzati számítástechnikai eszközök, telefon, fénymásoló beszerzések előkészítése, karbantartása, igénybevételük és költségeik nyomonkövetése
  • hivatalban lévő szoftware-k aktualizálása
  • önkormányzati vagyonkataszter vezetése
  • önkormányzati WEB lap aktualizálása
  • az önkormányzati tulajdonú és magántulajdonú ingatlanadatok, épületadatok összevetése a földhivatali adatbázissal.
  • önkormányzati közműtérképek kezelése
  • közhasznú támogatások igénylésének elkészítése és munkaügyek koordinálása a közhasznú foglalkoztatottak esetében
  • valamennyi fejlesztéshez tartozó támogatás lehívása
  • pályázati támogatásokkal kapcsolatos elszámolások elkészítése
  • oktatási, közművelődési pályázatok elkészítésében közreműködés
  • oktatás, kulturális feladatok esetén az önkormányzati munka koordinálása
  • az ipari park menedzserelési feladatok ellátása
  • az ipari parkba betelepülők részére pályázati lehetőségek felkutatása, beleértve a pályázatok elkészítésében való szakmai segítésnyújtást is
  • a hivatal ellátása irodaszerekkel, nyomtatványokkal, szigorú számadású nyomtatványok vezetése
  • kulcs és bélyegző nyilvántartás
  • lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos ügyintézés, nyilvántartás vezetése
  • gépjárművek üzembentartása, takarítása, elszámolása, javíttatása
  • beszerzések bonyolítása, levelek soronkívüli eljuttatása a különböző szervek részére, ügyintézések a más szerveknél
  • önkormányzati vagyonbiztosítással kapcsolatos feladatok
  • Szt. Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő működésének irányítása, felügyelete
  • MÓRAÉP Nonprofit Közhasznú Kft., MÓRANET Nonprofit Közhasznú Kft., Móra-Solar Kft., MÓRA-PROP Kft., MÓRA-TOURIST Nonprofit Kft., Móra-Sport Nonprofit Kft., Mórahalom és Térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás, munkájának koordinálása, ellenőrzése
  • Vezetői Információs Rendszer (k11 program) informatikai támogatása, adatnyerések a Költségvetési és Adósosztály vezetőjének irányításával
  • Rendészeti Csoport hatáskörébe tartozó feladatok ellátása
  • Közterület használati engedély kérelmek kezelése

b./ Hatósági Osztály

b.1. Építéshatósági Csoport

  • a település jegyzői szakhatósági (földhivatali telekalakítási ügyekben, szakhatósági megkeresések (pl. útügy esetén, napelemparkok esetén, stb.) ügyek,
  • cső kutak, létesítési engedélye, üzemeltetési, fennmaradási engedélyei,
  • szennyvíz kezelő műtárgyak létesítési engedélye, üzemeltetési, fennmaradási engedélyei,
  • víztisztító berendezések létesítési engedélye, üzemeltetési, fennmaradási engedélyei,
  • hatósági igazolás földhivatali ingatlannyilvántartás átvezetéshez (rendeltetéstől eltérő használat a Polgármester Úr nevében),
  • házszámozás,
  • közmű beruházásoknál természetvédelmi nyilatkozatok kiadása,
  • más engedélyező hátóságok jegyzői szakhatósági hozzájárulásának kiadása,
  • pályázatokhoz jegyzői nyilatkozat kiadása,
  • településképi véleményezés,
  • egyéb feladatok

b.2. Titkárság

  • Polgármester és jegyző titkársági feladatainak ellátása
  • a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőivel kapcsolatos személyzeti munka
  • protokoll-feladatok
  • gondoskodik a Képviselő-testület üléseinek megszervezéséről, az ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, valamint a jegyzőkönyv és a határozatok érdekeltek részére való megküldéséről
  • Képviselőtestület, társulási tanács kiszolgálásában közreműködés

b.3. Igazgatási Csoport

  • Polgármesteri Hivatalhoz érkező küldemények iktatása, irattározása, a selejtezés
  • Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázat kezelésével kapcsolatos feladatok
  • Anyakönyvi ügyintézés, állampolgársági, névváltozási ügyek, családi események szervezése
  • hagyatéki leltározás, a hatósági bizonyítványok kiállítása és a talált tárgyak kezelése
  • személyes gondoskodást nyújtó intézmény működésének, valamint az egészségügyi ellátásnak a figyelemmel kísérése
  • Honvédelmi igazgatás, Móra-Vitál Kiemelten Közhasznú Nonprofit Kft., valamint a Móra-Partner Közhasznú Nonprofit Kft szakmai munkájának segítése
  • önkormányzati hatáskörbe tartozó szociális, igazgatási feladatok ellátása,
  • rehabilitációs ügyek,
  • tűzvédelmi feladatok
  • Ügyfélszolgálati iroda feladatai:
    • hirdetmények átvétele, kifüggesztése
    • építésigazgatás: tájékoztatás, beadványok átvétele, csatolandó dokumentumok ellenőrzése, majd továbbítása a szakrendszer felé
    • Önkormányzati hatáskörbe tartozó szociális igazgatás nyomtatványok átvétele, mellékletek ellenőrzése, továbbítása a szakrendszer felé
    • Talált tárgyak ügyintézése
    • Panaszok, közérdekű bejelentések felvétele, jegyzőkönyvezése
    • Egyéb beadványok (pályázatok átvétele, vállalkozók adatainak informatikai rendszeren történő megjelenítése)
    • Helyi adó egyes területei nyomtatványok átvétele, kitöltés ellenőrzése, majd az Adócsoport felé történő továbbítása
    • Működési engedély, telepengedély beadványok átvétele

c./ Költségvetési és Adóosztály

Az osztály az önkormányzat, a hivatal, az önkormányzat költségvetési szervei, valamint a társulások tekintetében az alábbi feladatokat látja el:

  • előkészíti a pénzügyi és gazdasági vonatkozású előterjesztéseket
  • segíti a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság munkáját
  • előkészíti a költségvetési koncepciót és a zárszámadási rendeletek tervezeteit
  • közreműködik a jóváhagyott költségvetési rendelet végrehajtásában
  • biztosítja az önkormányzatot megillető bevételek beszedését
  • összeállítja az éves, féléves költségvetési beszámolókat
  • teljesíti a költségvetési, pénzforgalmi információs, adóbevallási és statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségeket
  • nyilvántartja és kezeli az önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyakat (vagyonleltár)
  • nyilvántartja az önkormányzat vagyongazdálkodási feladatait
  • ellátja a hivatal operatív gazdálkodási feladatait, gondoskodik a könyvviteli nyilvántartás szabályszerű vezetéséről
  • folyamatosan karbantartja az intézményi törzsadattárat
  • gondoskodik az intézmények finanszírozásáról
  • részt vesz az önkormányzat hivatala és intézményei számviteli rendjének kialakításában, ellátja az abban foglalt feladatokat
  • koordinálja és részt vesz az önkormányzati intézmények pénzügyi – gazdasági ellenőrzéseiben
  • gépjárműadó előírása, nyilvántartása, a befizetések lekönyvelése
  • építményadó előírása, nyilvántartása, a befizetések lekönyvelése
  • telekadó előírása, nyilvántartása, a befizetések lekönyvelése
  • magánszemélyek kommunális adójának előírása, nyilvántartása, a befizetések lekönyvelése
  • iparűzési adó előírása, nyilvántartása, a befizetések lekönyvelése
  • idegenforgalmi adó előírása, nyilvántartása, a befizetések lekönyvelése
  • méltányossági kérelmek elbírálásának előkészítése
  • adóemelés esetén az adózók határozattal történő értesítése
  • a hátralékosok felszólítása, fizetésletiltás, azonnali beszedési megbízás kibocsátása
  • évente egyszer az adózók számlájáról egyenlegértesítő kipostázása
  • az idegenhelyről kimutatott tartozások nyilvántartása, beszedése, befizetés megfelelő helyre történő elutalása
  • Vezetői Információs Rendszer (K11 programra épülő) működtetése, adatszolgáltatás